Varför jag aldrig skulle vilja bo själv.

Såhär mitt på natten när dem andra sover så tänkte jag göra ett litet inlägg om varför jag aldrig skulle vilja bo själv.

Börjar med att ge tio anledningar i punkt form.

1. Du har någon att laga mat åt, om inte annat lagar någon mat åt dig. (Hur kul kan det vara att komma hem och laga en måltid när det bara är du själv där?)

2. Du har någon att dansa med när du lagar maten och du har några att leka konstiga spontana lekar med.

3. Du behöver aldrig gå till läskiga tvättstugan själv.
(och när ni gör det så görs det oftast med någon konstig dans hela vägen dit eller en fin stäm sång)

4. Du är inte osocial bara för att du vill sitta i zipperall och äta pizza med mys filten framför tvn i soffan på söndagar. Nej för du sitter inte där själv, du delar den med 4 andra. (och därför är ikeas bäddsoffa den bästa möbeln i detta hem, du kan smidigt få rum med alla.)

5. Att handla blir ett äventyr. Du går inte där själv med en shoppinglista varje måndag och önska att afärrern var lite mer party. (för med rätt sälskap är afären party)

6. Du har någon du kan skrika på när du ser läskiga spindlar.

7. Du har någon att skylla läskiga ljud på.

8. Har du tur så har du en sambo som gillar cola och försörjer hushållet med detta.
(eller som i vårat fall, en som vinner stjärnvinst på liseberg och försörjer oss på center.)

9. Du har altid sovsällskap, tomma ensamma kalla nätter är ett minne blott.

10. Du är aldrig ensam!
Och hur awesome är inte det?!

Det kan inte finnas någon som inte bestämde sig med sin bästa vän att dem skulle bo ihop när man är små?
Jag och min dåvarande bästa vän sa alltid att när vi blir stora ska vi bo ihop.. Men sen när man blev äldre började man ju inse att bästa vänner flyttar inte alltid ihop. Nej det slutar med villa volvo vovve och en tråkig kar. Men nej detta måste inte vara slutet på det roliga. Jag lovar er, väljer ni att dra ihop bästa vännerna alternativ partners och skaffar en fin liten lya så kommer ni älska det! Livet med att vara flera är så mycket roligare än om allt bara handlat om "mig". Jag skulle aldrig fixa att varje dag komma hem till ett tomt hem.

Och det är klart att ni kommer inte bo ihop för alltid, men under den tiden ni gör det så kommer det vara awesome och du har ett kappitel i livet du aldrig kommer glömma! :)
//Des



Kommentarer
Postat av: Evelina

Det är ju underbart att bo själv! Vet inte riktigt hur jag ska klara av att flytta ihop med någon i framtiden... men de fixar sig nog då.

Om inte annat är det nyttigt att bo själv - ett tag i livet i alla fall!

Jag stortrivs ^^

2012-01-05 @ 10:49:49
URL: http://roosaspik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0